Centra handlowe już dawno przestały być dla ludzi wyłącznie miejscem robienia zakupów. W XXI wieku stały się one centrum kultury i źródłem rozrywki. Codziennie odwiedzają je miliony Polaków, co sprawia, że galerie handlowe mają ogromny wpływ na lokalne społeczności, a także na środowisko.
Na przełomie ostatnich dwóch lat zarządcy centrów handlowych stanęli przed ogromnym wyzwaniem jakim stał się kryzys związany z pandemią i powtarzające się lockdowny. Był to moment, w którym jedynym sposobem na odnalezienie się w nowej rzeczywistości stało się wprowadzenie zmian i pójście w nowym kierunku. Postawiono na nowoczesne rozwiązania takie jak aplikacja stworzona przez METRO PROPERTIES, której celem jest między innymi zdalna komunikacjai z najemcami. Mimo, że start aplikacji odbył się w stresujących dla wszystkich okolicznościach, już dzisiaj wiemy, że nie tylko wpłynęła ona pozytywnie na relację na linii zarządca-najemca, ale także ekologię. Aplikacja po 1,5 roku funkcjonowania oszczędziła dziesiątki tysięcy kartek papieru! Dodatkowo w trudnych czasach pandemii szukano rozwiązań, które nie tylko będą wspierać najemców, ale także pomogą tym, którzy walczyli z pandemią na pierwszym froncie. Przykładem takiego działania był zakup posiłków, od najemców gastronomicznych, a następnie przekazywanie ich lekarzom, pielęgniarkom oraz ratownikom medycznym.
Czy galerie handlowe mogą pozytywnie wpływać na lokalną społeczność? Przykładem takich działań jest kampania “Bądź życzliwy” przeprowadzona przez METRO PROPERTIES. Jej założeniem są różnego rodzaju inicjatywy, które wspierają innych. W każdym mieście, w którym znajduje się sieć zarządzanych przez METRO PROPERTIES centrów handlowych M1 powstały dedykowane grupy w mediach społecznościowych, za pośrednictwem których ludzie oferowali swoją pomoc w różnego rodzaju dziedzinach, a także mogli o nią poprosić. W ramach akcji wsparto wiele ośrodków m.in. domy samotnej matki oraz schroniska dla zwierząt. METRO PROPERTIES dowodzi, że centra handlowe mogą wykorzystać swoje zasięgi do przeprowadzania działań, które wpływają pozytywnie na dobro naszej planety. Przy centrach M1 powstają łąki kwietne na których budowane są domki dla ptaków, jeży i owadów. Wprowadzane są też rozwiązania, które mają na celu oszczędność światła i wody, co ma szczególne znaczenie przy tak wielkoobszarowych powierzchniach jak duże centra handlowe.
W najnowszym odcinku Impact The Future skupimy się na tym jak centra handlowe mogą wpływać pozytywnie na lokalne społeczności i środowisko. Gośćmi 26 odcinka są managerowie METRO PROPERTIES Urszula Porębska – Dyrektor Marketingu oraz Paweł Kurcz – Dyrektor Dywizji ds. Zarządzania Centrami Handlowymi. METRO PROPERTIES jest jednym z najbardziej “zielonych” zarządców nieruchomości. W skład portfolio METRO PROPERTIES wchodzi dziewięć Centrów Handlowych (sieć M1), cztery parki handlowe i jeden obiekt biurowy – w sumie ponad 450 000 m2 GLA. METRO PROPERTIES zaufało ponad dziewięciuset Najemców, a w ciągu roku zarządzane przez nich obiekty odwiedza przeszło 60 milionów klientów. Więcej informacji znajdziecie tutaj – https://metro-properties.pl/site/index.
Obserwuj, oglądaj i słuchaj Impact The Future
Facebook, YouTube, Apple Podcasts, Spotify, Spreaker
Patronat nad cyklem rozmów objął zarządca centrów handlowych METRO PROPERTIES
Rozmowy prowadzi Artur Racicki, na co dzień wspierający startupy pozytywnego wpływu, w podcaście Impact the future podejmujący rozmowy z innowatorami i ekspertami, którzy zmieniają świat na lepsze