Czy diety roślinne uratują świat? – zapowiedź podcastu Impact The Future
Impact The Future to podcast, w którym przedsiębiorca Artur Racicki rozmawia z innowatorami oraz ekspertami zmieniającymi nasz świat na lepsze. W najnowszym odcinku gościem serii był Maciej Otrębski z RoślinnieJemy – kampanii, której celem jest jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu kuchni roślinnej.
W 2019 roku przeciętny Polak zjadł 61 kg mięsa. W 2018 roku było to 62,4 kg mięsa, co oznacza spadek spożycia mięsa o 2,24%. Z roku na rok obserwujemy coraz większy wzrost popularności roślinnej kuchni w Polsce. Ma to ogromne znaczenie nie tylko w kwestii życia zwierząt, ale przede wszystkim naszego zdrowia, środowiska i klimatu. Czy wiedzieliście, że branża mięsna ma większy wpływ na klimat niż globalne koncerny naftowe? Hodowla zwierząt powoduje produkcję 18% gazów cieplarnianych powstałych przez działalność człowieka na Ziemi. Najmniej ekologiczna pod tym względem jest produkcja wołowiny.
Statystyki pokazują, że powoli idziemy w dobrą stronę, ale jest jeszcze mnóstwo pracy, którą trzeba wykonać. Wie o tym najlepiej gość Impact The Future – Maciej Otrębski. Od ponad 10 lat nie je mięsa i jest zaangażowany w rewolucję roślinną w przemyśle spożywczym. Aktualnie pełni stanowisko Strategic Partnerships Manager w RoślinnieJemy. Kampania RoślinnieJemy wspiera instytucje zainteresowane odpowiadaniem na potrzeby zmieniających się konsumentów. Swoje działania opierają na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnej wiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów.
“Dieta bezmięsna, roślinna jest odpowiednia dla osób na każdym etapie rozwoju” – tak Maciej dementuje plotki o tym, że rośliny nie są w stanie dostarczyć nam wszystkich niezbędnych elementów odżywczych. Co z mięsem hodowanym komórkowo? Czy w przyszłości dieta roślinna będzie dostępna w instytucjach państwowych? Jak odczarować wizerunek kuchni roślinnej na bardziej pozytywny, aby chętniej się na nią decydowano? Więcej o istocie świadomych wyborów konsumenckich, diecie roślinnej i inicjatywie RoślinnieJemy w najnowszym podcaście Impact The Future.
Patronat nad cyklem rozmów objął zarządca centrów handlowych – Metro Properties. Patronem medialnym jest MamStartup.
Wszystkie rozmowy Impact The Future możecie przesłuchać na kanałach podcastowych: Spreaker, Spotify, Apple Podcasts oraz zobaczyć na Facebook i Youtube, a podstawowe informacje o autorze znajdziecie na racicki.com